Ak máte svoj vlastný web, určite sa pýtate, ako dosiahnem a zvýšim jeho návštevnosť. Dôležitejšie je ale v tomto prípade vedieť, odkiaľ prichádza návštevnosť.
- Predovšetkým odtiaľ, kde sa užívateľom poskytne odkaz na obsah vášho webu. V ideálnom prípade na základe nejakej relevancie a tematickej príbuznosti.
A preto vás môže napadnúť, že veľa ľudí vás dokáže nájsť cez internetové vyhľadávače, k akým sa radí napríklad Google. Tu si vás nájdu na základe svojich vlastných hľadaných výrazov a kľúčových slov. Rozhodne to ale z hľadiska vašej návštevnosti nebude také jednoduché ako sa zdá. Prečo?
Pretože ak váš web nepodstúpil odbornú optimalizáciu pre vyhľadávače známu ako seo seolight.sk, možno je zaradený kdesi na stredných a zadných stranách organických výsledkov. Skrátka niekde, kde užívateľom nie je práve na očiach, pretože je pred vami veľa odkazov na obsah iných konkurenčných webov.
- Toto sa dá však zmeniť a najefektívnejším spôsobom je práve spomenutá optimalizácia.
Search Enigne Optimization niekde udávaná ako aj Search Engine Optimalization je pomerne zložitý proces, ktorý ale využíva veľa funkčných nástrojov. Cieľom týchto procesov je optimalizovať vašu stránku, aby v rámci možností získavala najvyššiu pozíciu v internetových vyhľadávačoch. Práve toto vie byť účinným kľúčom k tomu ako sa zviditeľniť, ako získať pre stránku návštevnosť a ako na ňu prilákať relevantných návštevníkov. Teda takých, čo na ňom môžu uskutočniť konverziu, napríklad vytvorenie objednávky.
Následne sa hodí pripomenúť, že pozícia v organických výsledkoch je bezplatná. Je totiž získaná prirodzene a nie platenou reklamou. Túto pozíciu si nekupujete, ale získate ju na základe kvalitnej optimalizácie stránky. S tým by vám ale ideálne mal pomôcť tím špecialistov s dlhoročnou praxou, pretože bežný laik by sa mohol dopustiť veľa chýb a dokonca byť za ne penalizovaný.