Z hľadiska slovenských e-shopov alebo komerčne orientujúcich sa stránok na poli online marketingu zohráva dôležitú úlohu takisto faktor, akým je viditeľné a popredné umiestnenie vlastnej webovej stránky v internetových vyhľadávačoch.
- Ak máme byť konkrétnejší, pre tunajších podnikateľov, ale najmä potenciálnych záujemcov o rôzne služby či tovar je to najmä vyhľadávač Google, ale istú úlohu zohráva aj český Seznam. Existujú aj iné alternatívy, avšak tie sú vo všeobecnosti využívané o niečo menej (napr. Yahoo, Bing).
Pokiaľ v tomto smere nie ste si istí, ako je na tom váš web a či je možné dotiahnuť ho na oveľa vyššie a viditeľnejšie pozície, je doporučená jeho profesionálna analýza.
Základom je mať prístupnú internetovú stránku. Čo si ale pod tým predstaviť? Fakt, že táto je zhotovená a relatívne funkčná ešte nemusí znamenať, že ju vyhľadávač zaradí do svojho zoznamu. Musí ju najskôr nájsť a on určiť, či ide o funkčný prvok vhodný k poskytnutiu relevantných výsledkov pre užívateľa.
Tu je dôležitá vnútorná štruktúra webu, jeho obsah, formát textu a to, aby k nemu „googlebot“ našiel cestu. Týka sa to aj obrázkov, u akých musí byť vytvorený alternatívny text. Po funkčnom zhotovení týchto procesov však „hra“ ešte len začína.
- Následne budú dôležité faktory, ktoré vedú k výslednému umiestneniu stránky do vyhľadávačov na konkrétne poradie. Samozrejme cieľom je čo možno najvyššia priečka.
Pod zaradenú priečku a viditeľnosť vo vyhľadávačoch sa podpisujú takisto vonkajšie faktory, tkzv off-page, čiže tie, ktoré sa nachádzajú mimo dotyčnej stránky. V tomto smere je známa napríklad efektívna tvorba a umiestňovanie spätných odkazov na „cudzie“ zdroje.
Známym nástrojom je v prípade SEO (Search Engine Optimization) tiež analýza a následné použitie vhodných kľúčových slov.